„ Złotoryja – my town, my little homeland”- „Złotoryja – moje miasto, moja mała ojczyzna” – praca metodą projektową

Nadrzędnym celem pracy metodą projektową jest rozwijanie świadomości językowej małego ucznia. Dziecko musi mieć świadomość, że ludzie posługują się różnymi językami, by się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się języka, którym mówią lub który znają.  Istotnym celem na tym etapie  nauczania jest  zachęcanie uczniów do nauki języka, gdyż  rozwijanie umiejętności językowych  sprzyja budowaniu motywacji ucznia, bez której jakikolwiek sukces wydaje się niemożliwy. Motywacja  ma ogromny wpływ na aktywność, chęć poznawania języka, komunikowanie się w nim oraz podejmowania ryzyka. Dzieci cechuje również pewna motywacja wewnętrzna – uczą się języka obcego, ponieważ lubią to, co jest z nim związane (piosenki, rymowanki, zabawy, prace plastyczno-językowe, projekty). Dlatego też istotne jest, aby nauka języka obcego była dla nich doświadczeniem pozytywnym. Jednym z elementów, który wykorzystano do motywowania dzieci do nauki języka angielskiego, była praca metodą projektową, która dotyczyła dobrze im znanego miasta rodzinnego – Złotoryi.   To tu rozwijają swoje pasje, mają swoich przyjaciół, z którymi chętnie spędzają czas wolny, tu czują się bezpiecznie. W projekcie uczniowie mieli za zadania przedstawić swoje miasto. Projekt pn. „Złotoryja – my town, my little homeland.” („Złotoryja – moje miasto, moja mała ojczyzna.”) okazał się dużym wyzwaniem dla trzecioklasistów, które według koordynatorki Katarzyny Kaliciak-Turkiewicz okazał się dużym sukcesem. W realizację tego zadania zaangażowali się również rodzice, którym serdecznie dziękujemy. Cele projektu tj. utrwalenie oraz poszerzenie treści programowych realizowanych na lekcjach języka angielskiego, kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego, oraz wzmocnienie identyfikacji z miejscem pochodzenia, kształtowanie postaw odpowiedzialności za siebie, swoją miejscowość, rozwijanie poczucia własnej tożsamości narodowej zostały w pełni osiągnięte, a dzieci  były dumne ze swojego sukcesu.