Uwaga! Rekrutacja!

Zgodnie z zarządzeniem  Burmistrza Miasta Złotoryja od 11 marca 2020r. rozpocznie się rekrutacja dzieci do oddziału przedszkolnego (dzieci sześcioletnie)  oraz do klas pierwszych.

Oddział przedszkolny:

Regulamin rekrutacji oddział przedszkolny – rok szkolny 2020/2021

 Załączniki do regulaminu oddział przedszkolny – rok szkolny 2020_2021

Klasy pierwsze

Regulamin rekrutacji kl. 1 – rok szkolny 2020/2021

Załączniki do regulaminu kl. I – rok szkolny 2020/2021

 „Saint Valentine’s Card” – wyniki szkolnego konkursu


2020-03-03

W tym roku szkolnym, w naszej szkole odbył się konkurs plastyczno-językowy na Najpiękniejszą kartkę walentynkową z życzeniami w języku angielskim dla klas I-IV zorganizowanym przez panią Barbarę Skorupską i panią Katarzynę Kaliciak -Turkiewicz. Cieszył się on ogromnym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród naszych najmłodszych uczniów. Jury
w składzie:

Katarzyna Kaliciak-Turkiewicz – nauczyciel języka niemieckiego i angielskiego,
Barbara Skorupska- nauczyciel języka angielskiego,
Aneta Wójcicka- nauczyciel języka angielskiego,
Jadwiga Starzak – nauczyciel plastyki

biorąc pod uwagę pomysłowość, estetykę, stopień włożonej przez ucznia pracy oraz poprawność językową prezentowanych życzeń postanowiło nagrodzić następujących uczniów:

Klasy I:

  1. miejsce: Zuzanna Krawczyk (1a), Elżbieta Kulas (1b),
  2. miejsce: Małgorzata Burak (1c), Karol Radecki (1c),  Michał Porabik (1a),
  3. miejsce: Iga Bezak (1a)

Wyróżnienie: Hanna Apostoluk (1c)

Klasy II:

  1. miejsce: Julia Sękowska (2c), Hanna Pupko (2b),
  2. miejsce: Milena Ozimińska (2b), Aleksander Rudnicki (2b), Julia Franczak (2b)
  3. miejsce: Karolina Borkowska (2c), Dawid Nowodyła (2c)

Wyróżnienia:  Hubert Bocheński (2b), Wojciech Szapował (2b), Sebastian Rybiński (2b), Laura Rybińska (2b), Przemysław Leszczewicz (2a),

Klasy III:

  1. miejsce: Emilia Gudz (3b), Przemysław Mackiewicz (3b), Jakub Charytoniuk (3b),
  2. miejsce: Łukasz Strzelczyk (3b), Antoni Kacprzak (3b),
  3. miejsce: Karolina Dubowska (3b), Marcin Molenda (3b),

Wyróżnienia: Julia Wydrych (3b), Agata Porabik (3b), Hanna Chrzanowska (3b), Natalia Ambrożewicz (3c)

Klasy IV:

  1. miejsce: Kacper Sieroń (4c), Marcel Boczulak (4a), Maja Dawidowicz (4b),
  2. miejsce: Jędrzej Gliwa (4a), Amelia Hładuńska (4a), Krzysztof Albrecht (4b),
  3. Viktoria Stępak (4a), Lena Głuszczyńska (4b), Weronika Zimna (4c),

Wyróżnienie: Nikola Szestak (4a), Magdalena Radecka (4b).

Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni słodkim upominkiem oraz dyplomem, a nagrodzone prace zostały wyeksponowane na tablicy na parterze szkoły.

 


PAŃSTWOWY POWIATOWY INSPEKTOR SANITARNY W ZŁOTORYI

 

Informacja w związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2

Czym jest koronawirus?
Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Choroba objawia się najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem.

Jak często występują objawy?
Ciężki przebieg choroby obserwuje się u ok.15-20% osób. Do zgonów dochodzi u 2-3% osób chorych. Prawdopodobnie dane te zawyżone, gdyż u wielu osób z lekkim przebiegiem zakażenia nie dokonano potwierdzenia laboratoryjnego.

Kto jest najbardziej narażony?
Najbardziej narażone na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby i zgon są osoby starsze, z obniżoną odpornością, którym towarzyszą inne choroby, w szczególności przewlekłe.

Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?
Wirus przenosi się drogą kropelkową. Aktualnie nie ma szczepionki przeciw nowemu koronawirusowi. Można natomiast stosować inne metody zapobiegania zakażeniu, zaprezentowane poniżej. Metody te stosuje się również w przypadku zapobiegania innym chorobom przenoszonym drogą kropelkową np. grypie sezonowej (w przypadku której, szczyt zachorowań przypada w okresie od stycznia do marca każdego roku).

Jak postępować w przypadku podejrzenia zachorowania?
Jeśli w ciągu ostatnich 14 dni byłeś w północnych Włoszech, Chinach, Korei Południowej, Iranie, Japonii, Tajlandii, Wietnamie, Singapurze lub Tajwanie i:

1) zaobserwowałeś u siebie objawy, takie jak: gorączka, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem to:

  • bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną
  • lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

2) nie zaobserwowałeś u siebie wyżej wymienionych objawów, to przez kolejne 14 dni kontroluj swój stan zdrowia, czyli codziennie mierz temperaturę ciała oraz zwróć uwagę na występowanie objawów grypopodobnych (złe samopoczucie, bóle mięśniowe, kaszel).

a) Jeżeli po 14 dniach samoobserwacji nie wystąpiły wyżej wymienione objawy, zakończ kontrolę.
b) Jeżeli w ciągu 14 dni samoobserwacji zaobserwujesz wyżej wymienione objawy to:

  • bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną
  • lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

3) miałeś kontakt z osobą chorą lub zakażoną koronawirusem SARS-CoV-2 to bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną.

ZALECENIA

Często myj ręce – Często myj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu, używaj płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%). Dlaczego? Mycie rąk ww. metodami zabija wirusa, jeśli znajduje się on na rękach.

Stosuj odpowiednie zasady ochrony podczas kaszlu i kichania – Podczas kaszlu i kichania zakryj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – natychmiast wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu – płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%). Dlaczego? Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków i wirusów. Jeśli kichasz lub kaszlesz w dłonie, możesz zanieczyścić przedmioty lub dotykane osoby.

Zachowaj bezpieczną odległość – Zachowaj co najmniej 1 metr odległości między sobą a innymi ludźmi, szczególnie tymi, którzy kaszlą, kichają i mają gorączkę. Dlaczego? Gdy ktoś zarażony wirusem powodującym chorobę układu oddechowego, taką jak COVID-19, kaszle lub kicha, wydala pod ciśnieniem małe kropelki śliny i śluzu zawierające wirusa. Jeśli jesteś zbyt blisko, istnieje ryzyko, że możesz wdychać wirusa.

Unikaj dotykania oczu, nosa i ust- Dlaczego? Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być skażone wirusem. Jeśli dotkniesz oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, możesz przenieść wirusa z powierzchni na siebie.

Jeśli masz gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu, zasięgnij pomocy medycznej- Jeśli masz gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu, zasięgnij pomocy medycznej zgodnie z informacją zamieszczoną w niniejszej informacji. Dlaczego? Objawy ze strony układu oddechowego z towarzyszącą gorączką mogą mieć wiele przyczyn np. wirusową (wirusy grypy, adenowirusy, rynowirusy,  koronawirusy, wirusy paragrypy) czy bakteryjną (pałeczka Haemophilus influenzaea, pałeczka krztuśca, chlamydia, mykoplazama).

Jeśli masz łagodne objawy ze strony układu oddechowego i nie podróżowałeś do Chin – Jeśli masz łagodne objawy ze strony układu oddechowego i nie podróżowałeś do Chin, pamiętaj o stosowaniu podstawowych zasad ochrony podczas kaszlu, kichania oraz higieny rąk i pozostań w domu do czasu powrotu do zdrowia, jeśli to możliwe.

  Maseczki – Nie zaleca się używania masek na twarz przez zdrowych ludzi w celu zapobieżenia rozprzestrzenianiu się SARS-Cov-2. Noszenie maseczki zasłaniającej usta i nos może pomóc ograniczyć rozprzestrzenianie się niektórych chorób układu oddechowego.  Jednak stosowanie samej maseczki nie gwarantuje powstrzymania infekcji i powinno być połączone ze stosowaniem innych środków zapobiegawczych, w tym higieną rąk i zasadami ochrony podczas kaszlu czy kichania (patrz wyżej) oraz unikaniem bliskiego kontaktu z innymi ludźmi (co najmniej  1 metr odległości). Światowa Organizacja Zdrowia doradza racjonalne stosowanie maseczek. Używaj maseczek tylko wtedy, gdy masz objawy ze strony układu oddechowego (kaszel lub kichanie), podejrzewasz u siebie infekcję SARS-Cov-2 przebiegającą z łagodnymi objawami lub opiekujesz się osobą z podejrzeniem infekcji SARS-Cov-2. Sprzęt ochrony układu oddechowego powinien być oznakowany znakiem CE, który potwierdza, że został prawidłowo zaprojektowany i skonstruowany, wykonany z właściwych materiałów.

Na chwilę obecną, nie ma uzasadnienia dla podejmowania nadmiernych działań typu kwarantannowanie osób powracających z regionów Północnych Włoch, odmawianie udziału w zajęciach szkolnych oraz zamykanie szkół.

 

Koszykarska przygoda


2020-02-26

Blisko miesiąc trwała koszykarska przygoda chłopców naszej szkoły, z rocznika 2007 i młodszych w ramach rozgrywek Igrzysk Dzieci, prowadzonych przez Szkolny Związek Sportowy. Koszykarskie zmagania rozpoczęły się 17 stycznia 2020r. od Finału Powiatowego w Wojcieszowie. Nasz zespół okazał się bezkonkurencyjny  wygrywając wszystkie mecze. Pokonał drużyny ze Szkoły Podstawowej  nr 3 w Złotoryi, Świerzawy, Wojcieszowa i Pielgrzymki. Kolejnym etapem był Półfinał Strefy Legnickiej rozegrany 23 stycznia 2020r. w hali  Szkoły Podstawowej nr 7 w Legnicy. Wygrana z gospodarzami oraz minimalna przegrana z drużyną ze Szkoły Podstawowej nr 4 z Chojnowa, dały nam pierwsze miejsce w turnieju i awans do Finału Strefy Legnickiej. Finał odbył się 6 lutego 2020 r.  w hali Szkoły Podstawowej nr 14 w Lubinie. Naszymi rywalami był zespół ze Szkoły Podstawowej nr 14 z Lubina, który okazał się nie do pokonania oraz  Szkoły Podstawowej nr 7 z Legnicy, z którym wygraliśmy. W rezultacie odnieśliśmy ogromny sukces, dochodząc do tego etapu rozgrywek i zajmując II miejsce. Nasza medalowa drużyna to: Wiktor Czasławski, Dominik Bigos, Błażej Bober, Mateusz Michałków, Michał Olejniczak , Błażej Kobza, Filip Janczura, Jakub Pokrywka, Kacper Iwiński, Krystian Rychlicki, Kacper Borkowski, Paweł Olejarz, Michał Mojżesz, Wojciech Podkalicki, Jakub Kosmala oraz Adam Łabędzki. Gratulacje dla naszych koszykarzy oraz ich opiekuna pana Piotra Korczaka.

Lubią recytować


2020-02-25


 

Tradycją naszej szkoły jest organizacja szkolnego konkursu recytatorskiego pod hasłem „Spotkania z poezją Marii Konopnickiej”. Adresatami tegorocznej edycji byli uczniowie  klas I-VI.  Rozwijanie zainteresowań poetyckich dzieci, uwrażliwienie na piękno poezji, rozwijanie zdolności artystycznych oraz wyszukiwanie młodych talentów to cele, które postawiły sobie organizatorki konkursu- pani Monika Samburska-Mach i pani Regina Mazur. Młodzi artyści z wielkim zapałem i przejęciem prezentowali swoje umiejętności recytatorskie, wszyscy nagradzani byli gromkimi brawami publiczności. Uczestnicy mogli liczyć również na wsparcie swoich rodziców, których nie mogło zabraknąć w tak ważnym momencie.  Komisja konkursowa w składzie pani Krystyna Kozłowska i pani Janina Romanowska z zaciekawieniem i uwagą wysłuchała wszystkich uczestników  i wyłoniła zwycięzców w poszczególnych pionach klas. Oto oni:

klasy I

I miejsce – Miłosz Iwankow kl. I c
wyróżnienie – Elżbieta Kulas kl. I b

klasy II

I miejsce – Milena Ozimińska  kl. II b

klasy III

I miejsce – Wojciech Siwik   kl. III a
wyróżnienie – Jakub Pytlak  kl. III c i  Filip Zieliński kl. III b

 klasy IV

I miejsce – Emilia Czesmak kl. IV b
wyróżnienie -Wiktoria Stępak kl. IV a

klasy V

I miejsce – Tomasz Woźniak kl. V a
wyróżnienie – Kornelia Kowalczyk kl. V d

klasy VI

I miejsce – Julia Hołówka kl. VI b
wyróżnienie – Zofia Franczak kl. VI d

  
 

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcy z poszczególnych pionów klas zakwalifikowali się do udziału w konkursie na szczeblu powiatowym. Gratulujemy!

Bezpieczne ferie

2020-02-11

Wkrótce rozpoczną się długo wyczekiwane przez wszystkich uczniów ferie. Dwa tygodnie beztroskiej zabawy wolnej od szkolnych obowiązków. Niezwykle ważne jest, aby w tym czasie nikomu nic złego się nie stało. Mając na uwadze troskę o bezpieczeństwo podczas ferii przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi,  spotkali się z uczniami. Rozmawiali o bezpiecznym spędzaniu wolnego czasu. Tłumaczyli,  o czym trzeba pamiętać w czasie zabaw. Przestrzegali przed wchodzeniem na zamarznięte akweny oraz przypomnieli jak się zachować, gdy ktoś potrzebuje pomocy. Przy okazji dzieci powtórzyły doskonale im znane numery alarmowe służb ratunkowych. Poznały też podstawowe zasady bezpieczeństwa w przypadku kontaktu z obcą osobą. Po takiej dawce dobrych rad ferie z pewnością będą udane i bezpieczne.

Ekologia ważna sprawa!

2020-02-11

Tuż przed feriami zimowymi, uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wyruszyli w  fascynującą podróż do świata ekologii w ramach akcji „Dzieci uczą rodziców”. Tym razem odkrywali tajniki „Młodego ekologa”. Troszcząc się o świat przyrody, próbowali znaleźć odpowiedź na bardzo ważne w dzisiejszych czasach pytania:

Jak dbać o środowisko?
Jak segregować odpady?
Co to jest smog?
Czym jest ekologia?

Każdy z nas pragnie żyć w domu, który jest zdrowy i w którym czuje się dobrze. Zmieniając własne zachowania, możemy wytworzyć w sobie nawyki takiego postępowania, które przyczynią się do ograniczenia zanieczyszczenia środowiska w naszym najbliższym otoczeniu. Często są to bardzo proste działania, mogli o tym przekonać się najmłodsi, odnajdując klucz do sukcesu poprzez bardzo proste codzienne czynności. Jakie?

  • Używaj dwóch stron kartki papieru do pisania lub rysowania.
  • Zacznij segregować odpady w domu, w szkole.
  • Wykorzystuj „nieużytki” do prac plastycznych i technicznych.
  • Stosuj bidony na wodę i pojemniki wielorazowego użytku na drugie śniadanie.
  • Zakręcaj wodę w kranie, kiedy myjesz zęby. Bierz raczej krótki prysznic niż kąpiel. Dokręcaj krany.
  • Idąc na zakupy, weź ze sobą własną torbę.
  • Jeśli nie korzystasz już ze swoich zabawek, gier, książek – zamiast je wyrzucić, pomyśl, może jest ktoś inny, komu mogłyby się przydać.
  • Gaś światło, kiedy wychodzisz z pokoju, wyłączaj telewizor, radio, komputer, gdy już z nich nie korzystasz.
  • Zwracaj uwagę innym, gdy śmiecą. Sprzątaj po swoim psie, gdy wychodzisz z nim na spacer.
  • Staraj się korzystać z ekologicznych środków transportu. Jeśli masz do pokonania krótki dystans chodź na piechotę lub jedź rowerem.
  • Zwracaj uwagę na to, co kupujesz. Czy produkty te są oznakowane symbolami, które świadczą o ich wpływie na środowisko naturalne.

  
 

Tak niewiele, a zarazem tak dużo, można zrobić dla środowiska naturalnego. Kolejnym zadaniem uczniów, było zachęcić do rozmów rodziców na tematy poruszane podczas zajęć, wypowiadając słowa młodego ekologa „Ziemię kocham, więc segreguję odpady i dbam o środowisko!”

 Sukcesy w konkursie leksykalnym


2020-02-10

https://www.blumont.edu.pl/

Ogólnopolski konkurs leksykalny Memory Master został zaprojektowany przez nauczycieli języka angielskiego jako pomocne narzędzie do aktywnego wspierania nauki słownictwa oraz do skutecznego motywowania. Dzięki nowej formie konkursu można nie tylko sprawdzić wiedzę  uczniów, ale przede wszystkim w nowoczesny sposób zachęcić ich do zdobycia nowej i odświeżenia tej już nabytej. Od uczestników wymaga się systematycznej pracy i dobrej pamięci. Na początku lutego dotarły do naszej szkoły wyniki edycji jesiennej.  Oto jej wyniki:

Klasa IV

Natalia Duda (4a) – wyróżnienie (89/100 pkt)

Klasa V

Miłosz Szarata (5d) –  laureat II stopnia (96/100pkt)
Oliwier Marciniak (5d) – laureat III stopnia (93/100pkt)
Maja Gac (5d) – laureatka III stopnia (92/100pkt)
Gabriela Borysiewicz (5d) – laureatka III stopnia (91/100pkt)
Kulas Magdalena (5d) – wyróżnienie (85/100pkt)
Kościuk Maria (5d) – wyróżnienie (85/100pkt)

Klasa VI

Julia Hołówka (6b) – laureatka (100/100pkt)

Klasa VII

Szymon Obolewicz (7a) – wyróżnienie (88/100pkt)
Maciej Szklarek (7a) – wyróżnienie (86/100pkt)
Erwin Sarczyński (7b) – wyróżnienie (88/100pkt)

Klasa VIII

Natalia Grubizna (8b) – wyróżnienie (87/100pkt)

Wszystkim nagrodzonym gratulujemy!

Pan Tablet i dzieci     


2020-02-06

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i klasy „0” od września 2019 roku uatrakcyjniają zajęcia swoim wychowankom poprzez udział w kreatywnych warsztatach. Dzieci korzystają z nowych technologii, które uczą rozwiązywania problemów. Profesor Tablet i animatorzy z firmy Empiria z Wrocławia cyklicznie przyjeżdżają do naszej szkoły, wyzwalając wśród dzieci radość i zaangażowanie. W ramach zajęć najmłodsi nauczyli się obsługiwać aplikacje edukacyjne, wykonując różnorodne zadania w skupieniu i w ciszy. Z Panem Tabletem nauka może być zabawą, a zabawa nauką, inspiruje dzieci i odkrywa ich talenty. Na kolejne spotkanie z interaktywną nauką profesor Tablet zaprasza w lutym,  tuż po feriach zimowych.

Pionierzy na 6!


2020-02-06

Instytut Rozwoju Oświaty zaprosił  w grudniu uczniów na Ogólnopolską Olimpiadę Przedmiotową Pionier 2019. Celem olimpiady było urozmaicenie programu zajęć i zachęcenie uczniów do rozwijania swoich umiejętności. Udział w olimpiadzie pozwolił sprawdzić i poszerzyć posiadaną wiedzę. Otrzymane wyniki potwierdzają, że  mamy wśród naszych uczniów zdolnych językowo. Oto wyróżnieni:

Erwin Sarczyński (7b) – (7. miejsce w kraju)

Hołówka Julia (6b),  Obolewicz Szymon (7a) –  (9. miejsce w kraju)

Czapińska Julia (7b) – (11. miejsce w kraju)

Marciniak Oliwier (5d), Szarata Miłosz (5d) – (13. miejsce w kraju)

Gratulacje dla wyróżnionych, rodziców oraz nauczycieli języka angielskiego.