W grudniu br. został zorganizowany w naszej szkole konkurs plastyczno- językowy na projekt kartki świątecznej z życzeniami w języku angielskim. Konkurs był skierowany do dzieci z klas I-III. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć oryginalną kartkę świąteczną z życzeniami w języku angielskim. Głównym celem konkursu było rozwijanie kreatywności, uzdolnień plastycznych oraz językowych. Prace były oceniane pod względem pomysłowości, estetyki pracy oraz poprawności językowej.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu za chęć i zaangażowanie włożone w wykonanie prac konkursowych. Wszystkie kartki były przepiękne i wyłonienie zwycięzców było nie lada wyzwaniem.

Komisja w składzie:

Anita Orłowska-Jóźwiak – nauczyciel języka angielskiego
Barbara Skorupska – nauczyciel języka angielskiego
Klaudia Zakrzewska – nauczyciel języka angielskiego

przyznała nagrody następującym uczniom:

I miejsce:
Jakub Rytwiński 1a
Bruno Grubczyński 1a

II miejsce:
Alicja Gudz 2a
Nataniel Rakowski 1a

III miejsce:
Stanisław Żarnowski 2c
Lena Imiołek 3b

Wyróżnienie:
Jacek Dziedzic 2c
Maksymilian Tymczyk 2a
Kacper Kobza 3b

Gratulacje!

W ostatnich tygodniach 2022 roku w naszej szkole widać aktywnie działających „krasnali”. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego z zaangażowaniem przystąpili do współpracy i pomocy podczas prowadzenia gry korytarzowej dla klas 1-3 pod hasłem „Gdzie jesteś krasnoludku?”. Najmłodsi w przebraniu za skrzaty podążali za wołaniem bajkowego krasnoludka, który zachęcał do zabawy i zdobywania punktów (krasnali) dla klasy. Zdarzało się też, że w pośpiechu maluchy otwierały drzwi do sal, gdzie trwały lekcje. Ku zdziwieniu, że nie tędy prowadzi wyznaczona trasa. W czasie wędrówki po szkole spotykali innych graczy, którzy rozwiązywali zadania za którymi stać mógł więcej niż jeden krasnal. Duże znalezisko dawało zwycięstwo w grze. W związku z tym, że bieżącemu  rokowi patronuje wybitna polska pisarka, Maria Konopnicka nie obyło się też bez zadanie promującego jej twórczość. Po wysłuchaniu fragmentu baśni M. Konopnickiej „O krasnoludkach i sierotce Marysi”, uczniowie odpowiadali na zadane pytania. Uwieńczeniem gry korytarzowej było wykonanie klasowej fotki w Jagodowym lesie wykorzystując rekwizyty lub prace plastyczne wykonane podczas ostatniej konkurencji. Wszystkie klasy biorące udział w szkolnej grze korytarzowej zdobyły identyczną ilość punktów. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom :).

    
    
     
    

W dniu 13.12 uczniowie w Urzędzie Miejskim odebrali nagrody i wyróżnienia w konkursie „Nie czas na nudę” organizowanym w ramach ogólnopolskiej kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł w 2022. Nagrody otrzymały: Laura Jadach i Ivan Romanchenko, a wyróżnienia otrzymali: Michalina Nowak, Leon Brożyna, Andrzej Gołębiewski, Sławomir Gołębiewski. 

Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

Pierwszoklasiści zawitali z  niecodzienną misją do klasztoru ojców Franciszkanów,  gdzie zostali serdecznie powitani przez o. Pawła i panią Beatę Majewską. Wszyscy wyposażeni w ozdoby choinkowe ochoczo zabrali się do dekorowania świątecznego drzewka. Na świerkowych gałązkach można było dostrzec aniołki, pawie  oczka, kolorowe łańcuchy i gwiazdki. Po wykonaniu zadania na dzielnych dekoratorów czekał poczęstunek. Dzięki zaangażowaniu rodziców dzieci włączyły się również do akcji charytatywnej „Pudełko po butach”. To był uroczy przedświąteczny akcent. W drodze powrotnej do szkoły uczniowie udali się do centrum miasta, by podziwiać złotoryjską choinkę.

 

 

Biała, mroźna zima to coś, na co zawsze z niecierpliwością czekają wszystkie dzieci. Uczniowie klasy II c wraz z wychowawczynią, postanowili dzisiejszego dnia poszaleć na śniegu, aby nacieszyć się wspaniałą aurą,  Niestety, bałwana ulepić się nie dało, bo było mroźno i śnieg nie chciał się kleić, ale za to dało się pobawić w berka, pozjeżdżać na jabłuszkach z niewielkiej górki. Wszyscy do klasy wrócili bardzo zadowoleni, z rumieńcami na twarzach, pełni pozytywnych  wrażeń.

Zamki – Per­ły Śre­dnio­wie­cza, ro­man­tycz­ne i peł­ne ta­jem­nic, od da­wien daw­na przy­cią­ga­ły ludz­ki wzrok i roz­bu­dza­ły emo­cje. Nie­za­leż­nie od tego, czy wzno­si­ły się na nie­do­stęp­nych wzgó­rzach, nie­zmien­nie od­dzia­ły­wa­ły na ludz­ką wy­obra­źnię. By­ły  po­tęż­ny­mi twier­dza­mi kró­lew­ski­mi, jak również sie­dzi­ba­mi zna­ko­mi­tych ro­dów ry­cer­skich hi­sto­rycz­nej Pol­ski. Dziś bu­dow­le te sta­no­wią ma­te­rial­ną spu­ści­znę ar­chi­tek­tu­ry, do­wód bo­gac­twa cza­sów daw­nych, po­wód do wiel­kiej dumy.  Sta­ją się często ce­lem wy­cie­czek i sym­bo­lem, bez któ­re­go trud­no by­ło­by wy­obra­zić so­bie hi­sto­rycz­ny ob­raz na­sze­go kra­ju, dlatego we wtorek 06 grudnia 2022 r. uczniowie klasy 1a, 1c oraz 2c wraz ze swoim nauczycielkami, uczestniczyli w wycieczce na zamek Grodziec. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie tej średniowiecznej warowni, której dzieje w interesujący sposób przybliżył nam zamkowy kasztelan. Następnie odbyły się warsztaty plastyczne połączone wspólnym kolędowaniem. Był to dzień pełen wrażeń i pozytywnych emocji, jak również okazał się świetną formą integracji zespołów klasowych.





 

7 grudnia 2022 r. klasy 6 wraz ze swymi wychowawcami udały się do Jeleniej Góry, a dokładniej do Teatru im. C.K. Norwida, by obejrzeć spektakl pt. „Scrooge. Opowieść wigilijna o Duchu”, będący adaptacją znanego i cieszącego się niesłabnącą popularnością, zwłaszcza w okresie świątecznym,  utworu Charlesa Dickensa „Opowieść wigilijna”.

Bohaterem sztuki jest Ebenezer Scrooge – zatwardziały skąpiec i samotnik stroniący od ludzi, którego jedynym celem w życiu jest pomnażanie swego majątku. W noc wigilijną ukazuje mu się duch zmarłego 7 lat wcześniej wspólnika w interesach – Jakuba Marley’a, który – chcąc uchronić chciwca przed podobnym losem –  ostrzega go, by zmienił swe postępowanie, bo inaczej spotka go zasłużona kara. Zapowiada też pojawienie się kolejnych duchów, które mają pomóc Scrooge’owi w dokonaniu właściwego wyboru.  Duchy minionych, tegorocznych i przyszłych Świąt Bożego Narodzenia pokazują bohaterowi jego smutną i samotną przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Zwłaszcza ta ostatnia wizja, ukazująca świat bez Scrooge’a, najdotkliwiej uświadamia mu jego błędy. Spotkania te przyczyniają się do wewnętrznej metamorfozy Scrooge’a i budzą w nim pragnienie zadośćuczynienia wyrządzonych dotąd krzywd, powodując jego moralną przemianę. Opowieść Dickensa niesie ze sobą ważne przesłanie: nie ma ludzi złych, są tylko samotni i nieszczęśliwi, którym należy uświadomić, że źle postępują – wtedy można im pomóc.

Przedstawienie z gatunku „teatru familijnego” z żywiołową, wesołą muzyką i tańcami dostarczyło nam wielu wzruszeń i radości. Zachwyciła nas scenografia i wspaniała gra aktorska, szczególnie w wykonaniu najmłodszych artystów. Spektakl wprowadził wszystkich w świąteczny nastrój zbliżającego się wielkimi krokami Bożego Narodzenia, którego magia sprawia, że wszystko staje się możliwe, a dobro zawsze zwycięża… Warto pamiętać o słowach jednego z bohaterów „Opowieści wigilijnej”  (i to nie tylko od święta…):

„Jest mnóstwo rzeczy, które przyniosły mi wiele dobrego, choć nie przyniosły mi żadnego zysku. Taką rzeczą są właśnie święta Bożego Narodzenia. Oczywiście, jest to czas hołdu i czci dla samego wydarzenia, ale dla mnie te święta to także miły czas dobroci, wybaczania i miłosierdzia”.

     

Uczniowie klas trzecich,  skorzystali z zaproszenia, które wysłał dla dzieci Święty Mikołaj.  Już samego rana, 7 grudnia wyruszyli na wycieczkę do Sudeckiej Zagrody Edukacyjnej w Dobkowie. To miejsce okazało się wspaniałą atrakcją dla młodych odkrywców. Korzystając z bogatego wachlarza atrakcji pełnej magii i zabawy pod okiem przewodników zdobywali wiedzę na temat przeszłości geologicznej Ziemi. Doznali ekscytujących wrażeń: trzęsienie Ziemi na specjalnej platformie, wywoływanie powodzi oraz poznali wnętrze wulkanu. Uczestniczyli także w warsztatach naukowych dotyczących czterech żywiołów. Pod okiem edukatora samodzielnie wykonywali doświadczenia laboratoryjne. Były to eksperymenty emocjonujące  i “wybuchowe”. Po dawce wrażeń, w radosnym nastroju udaliśmy się do Willi Grety. W świątecznej atmosferze spożyliśmy ciepły, smaczny posiłek. No i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Złotoryi. Był to udany dzień niezapomnianych wrażeń.

   
   
   

Andrzejkowe zabawy

Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego wykazali się kreatywnością i zaangażowaniem organizując w dniach 30 listopada i 1 grudnia u naszych najmłodszych uczniów zabawy andrzejkowe. Wszyscy wykazali się niesamowitą kreatywnością oraz wzięli aktywny udziałw zabawach, tj. magiczne balony, głuchy telefon, wróżby z kubeczków czy też dobrze wszystkim znana wróżba z butami.