Etap szkolny konkursu dla klas 4-6.
Konkurs polega na samodzielnym wykonaniu modelu robotów.

Szczegółowa tematyka:
– klasa IV: model robota funkcjonującego na powierzchni ziemi ze zwięzłym opisem i nazwą własną,
– klasa V: model robota funkcjonującego w warunkach ciężkich/specjalnych pod powierzchnią ziemi, na wodzie i/lub pod wodą wraz ze zwięzłym opisem oraz nazwą własną,
– klasa VI: model robota funkcjonującego w przestrzeni kosmicznej (na innej planecie, księżycu, planetoidzie, stacji kosmicznej itp.) wraz ze zwięzłym opisem i nazwą.
Model mogą być nieruchome lub ruchome. Konkurs ma na celu pobudzać wyobraźnię dzieci, motywować do tworzenia całkowicie nowych i wybiegających w przyszłość rozwiązań służących człowiekowi, zwracać uwagę na perspektywy rozwoju techniki, nakłaniać do twórczości projektowej oraz praktycznej działalności technicznej.
Każdy uczestnik ma szansę na sukces, co zależy od jego wyobraźni, pracowitości i staranności niezależnie od miejsca pochodzenia, zamieszkania, pobytu i pracy – tematyka uczy nawiązywania współpracy i rywalizowania.

Po konkursie w szkole zostanie zorganizowana wystawa projektów i makiet robotów. Najlepsze prace będą przesłane na #mistrzostwapolskirobotów, które odbędą się w Legnicy w czerwcu 2023. Termin przyjmowania prac upływa 16 maja 2023 (wtorek), godz. 10.40, sala 209. Szkolnym organizatorem/koordynatorem jest pan Adrian Maćków, który w razie pytań chętnie odpowie. Więcej szczegółów znajduje się pod poniższym linkiem.

Scenariusze 3 SP IV-VI

Z okazji okrągłej numeracji lekcji (100) uczniowie klasy 5 „c” przygotowali gry związane z matematyką i logicznym myśleniem i w grupach wykorzystali 45 minut na integrację i rozwój umysłowy tak potrzebny każdej klasie. Matematyka potrafi także integrować!🙂 Było dużo uśmiechu i polubiliśmy się jeszcze bardziej 🙂

  

Wykorzystana przez nauczyciela metoda pozwala uczniom i uczennicom poznać matematykę, rozwija logiczne myślenie, a wykorzystanie atrakcyjnych dla uczniów sposobów pracy na zajęciach motywuje ich do nauki tego przedmiotu. Podczas grania uczeń uczy się przez doświadczenie, rozwija logiczne myślenie, doskonali umiejętności rachunkowe, a także ćwiczy uwagę i koncentrację, rozwija kreatywność, uczy się współpracy w grupie, przestrzega zasad fair play.

 

Gra dydaktyczna to odmiana zabawy, polegająca na przestrzeganiu ustalonych wcześniej reguł, wymagająca wysiłku myślowego. W grze najbardziej istotny jest kontynuujący ją element emocjonalny, pewien sto- pień napięcia, które wynika z samej zabawy, rywalizacji i chęci wygranej. Przykłady gier tego rodzaju to Monopol, Eurobiznes i Farmer. Wprowadzenie gier dydaktycznych na zajęciach pomaga w zrozumieniu i zapamiętaniu pojęć informatycznych, np.: liniowa kolejność (sekwencja zdarzeń, logiczny porządek zdarzeń, czynności i wielkości), instrukcja (polecenie), algorytm (plan działania).

Zaczynamy przygotowania do MISTRZOSTW POLSKI ROBOTÓW – etap szkolny konkursu dla klas 1-3.
Konkurs polega na samodzielnym wykonaniu projektów robotów. Dzieci z klasy 3 dodatkowo powinny opisać narysowanego robota. Szczegółowa tematyka:
* klasa I i grupa przedszkolna – projekt lub makieta dowolnego robota w miarę możliwości funkcjonującego na powierzchni ziemi,
* klasa II – projekt lub makieta robota funkcjonującego pod ziemią, na wodzie i/lub pod wodą wraz ze zwięzłym opisem oraz nazwą własną,
* klasa III – projekt lub makieta robota funkcjonującego w przestrzeni kosmicznej (na innej planecie, księżycu, stacji kosmicznej itp.) wraz ze zwięzłym opisem i nazwą.

Pod terminem projekt rozumie się rysunek wykonany dowolna techniką (np.: kredki, pastele, wyklejanka). Makieta oznacza figurkę robota wykonaną z dowolnych materiałów (np.: plastelina, modelina, masa solna) w miarę możliwości przedstawionego w miejscu pracy (np,: w magazynie, w księżycowym kraterze, przy ścianie z urobkiem).

Konkurs ma na celu pobudzać wyobraźnię dzieci, motywować do tworzenia całkowicie nowych i wybiegających w przyszłość rozwiązań służących człowiekowi, zwracać uwagę na perspektywy rozwoju techniki, nakłaniać do twórczości projektowej.
Każdy uczestnik ma szansę na sukces, co zależy od jego wyobraźni, pracowitości i staranności niezależnie od miejsca pochodzenia, zamieszkania, pobytu i pracy – tematyka uczy nawiązywania współpracy i rywalizowania.

Po konkursie w szkole zostanie zorganizowana wystawa projektów i makiet robotów. Najlepsze prace będą przesłane na #mistrzostwapolskirobotów, które odbędą się w Legnicy w czerwcu 2023. Termin przyjmowania prac upływa 11 maja 2023 (czwartek), godz. 12.12, sala 209. Szkolnym organizatorem/koordynatorem jest pan Adrian Maćków, który w razie pytań chętnie odpowie. Więcej szczegółów znajduje się pod poniższym linkiem.

Scenariusz dla klas I-III

W wyniku przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego ustalona została lista kandydatów zakwalifikowanych do klas pierwszych w Szkole Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Złotoryi na rok szkolny 2023/2024. Listy znajdują się  na  parterze budynku (tablica ogłoszeń).

Informację w w/w sprawie można także uzyskać pod numerem telefonu 76 8783 108.

Przez stulecia sądzono, że ośrodkiem myśli i uczuć jest  serce lub niematerialna dusza, a mózg uważano za jakąś drugorzędnego znaczenia galaretę. Jednak dzięki kilku poważnym odkryciom powoli dowiadywano się prawdy o tym tajemniczym organie. Dziś o mózgu wiemy już całkiem sporo, lecz jeszcze więcej skrywa tajemnica. Mózg jest narządem, za pomocą którego staramy się poznać samych siebie, lecz pozostaje jedynym, którego tak naprawdę wciąż nie rozumiemy i być może nigdy nam się to nie uda.

W ramach Światowego Tygodnia Mózgu w naszej szkole odbyły się ciekawe zajęcia, dotyczące funkcjonowania mózgu, przeprowadzono, w formie zabaw, testy na dominację półkuli. Uczniowie mogli również dowiedzieć się,  dlaczego śmiech jest ważny dla mózgu i jak można go ćwiczyć. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego pod nadzorem opiekuna prowadzili muzyczne przerwy, podczas których uczniowie mogli się zrelaksować, potańczyć i miło spędzić czas z rówieśnikami.

Zebrały się wróble na drzewie
czeredą rozświergotaną;
które wędrują po niebie,
zebrały się wróble rano.

Ćwierknął wróbel do wróbla: – Kolego,
na sercu mi jakoś tak lekko!
Ćwierknął drugi: – A ja się nie dziwię.
Wielkanoc, kolego, Wielkanoc.

   K.I. Gałczyński, „Wróbla Wielkanoc”

Od 10 marca do 4 kwietnia 2023 r. trwała sportowa przygoda naszej reprezentacji chłopców klas 7-8  w piłce ręcznej, w ramach rozgrywek Igrzysk Młodzieży Szkolnej SZS.  Droga do Półfinału Wojewódzkiego rozegranego 4 kwietnia w SP 12 w Głogowie wiodła przez  eliminacje miejskie, gdzie po bardzo trudnym pojedynku pokonaliśmy SP 3 Złotoryja 11:10. W Finale Powiatowym byliśmy bezkonkurencyjni  wygrywając z SP Świerzawa 27:2 i SP Proboszczów 23:1. Próba naszych możliwości nastąpiła w Półfinale Wojewódzkim w Głogowie, gdzie rozegraliśmy dwa mecze. W pierwszym meczu trafiliśmy na gospodarzy i organizatorów tego turnieju, czyli SP 12 Głogów. Niestety przegraliśmy 22:3. W drugim meczu tego turnieju SP 9 Legnica zdecydowanie wygrała również z SP 3 Polkowice 23:8. Tak więc czekał nas mecz o trzecie miejsce, właśnie z SP 3 Polkowice. Był to zespół w naszym zasięgu i po bardzo dramatycznym meczu, rozstrzygniętym dopiero w rzutach karnych, pokonaliśmy polkowiczan. W regulaminowym czasie było 11:11, a w rzutach karnych 2:1 dla nas. Finał tego turnieju wgrała drużyna SP 12 Głogów,  pokonując  SP 9 Legnica 19:16. Na uwagę zasługuje fakt, że w zespołach z Legnicy i Głogowa wystąpili zawodnicy regularnie trenujący piłkę ręczną w klubach sportowych tych miast. My bardzo cieszyliśmy się ze zdobycia trzeciego miejsca, a emocje które towarzyszyły tym rozgrywkom zostaną w naszej pamięci przez wiele lat. Gratulujemy naszym zawodnikom zdobycia brązowego medalu!

   
   
  

Naszą reprezentację tworzyli: Sebastian Marciniak (kapitan), Emil Lange, Patryk Porabik, Tymoteusz Trocki, Grzegorz Kowalski, Jakub Zadwórny, Miłosz Szarata, Patryk Wojtachnio, Tomasz Skórka, Filip Dudzik i Hubert Tymczyk. Trener : Piotr Korczak

     

W związku z tym, że 2 kwietnia na całym świecie  obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, w naszej szkole odbył się Tydzień Wiedzy o Autyzmie pod hasłem “Autyzm. Poznaj. Nie oceniaj”.

W tych dniach nasza szkoła wypełniła się kolorem niebieskim. Każdy uczeń, przechodząc szkolnym korytarzem, miał okazję, przeczytać intrygującą zachętę: “Nie bądź zielony w temacie autyzmu. Bądź NIEBIESKI!” Kolor niebieski to kolor niewinności, nadziei, ale również kolor kojarzony z chłopcami, a wśród dzieci autystycznych jest znacznie więcej chłopców niż dziewczynek. Informacje oraz ciekawostki znajdujące się na gazetkach ściennych były okazją do licznych rozmów z nauczycielami i uczniami na temat spektrum autyzmu. W klasach 7 i 8 odbyły się zajęcia warsztatowe z wiedzy o autyzmie. Uczniowie mieli okazję nie tylko usłyszeć o zaburzeniach sensorycznych, ale też doświadczyć ich w pewien sposób – malowali kredkami w rękawicach kuchennych, pisali dyktando przy zakłócających dźwiękach suszarki, wąchali słoiczki zapachowe, od których mogło zakręcić się w głowie. Lekcje miały na celu uświadomić i uwrażliwić uczniów, na bitwy, którym osoba w spektrum autyzmu musi stawiać czoła każdego dnia.

Według Światowej Organizacji Zdrowia autyzm występuje w naszym kraju u 1 na 100 osób. To oznacza, że w Polsce żyje 400 tysięcy osób z autyzmem.

   

Autyzm jest zaburzeniem, u podstaw którego leży nieprawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego; jest zaburzeniem rozwoju. Typowe dla niego nieprawidłowości ujawniają się w trzech sferach: relacji społecznych, komunikacji i wzorca zachowań, charakteryzującego się pewnym schematyzmem. Nasilenie trudności specyficznych dla autyzmu, a także poziom funkcjonowania osób nim dotkniętych jest bardzo zróżnicowany, dlatego też często w odniesieniu do tego zaburzenia używa się terminu „spektrum zaburzeń autystycznych”.

Włączając się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu chcemy przyczynić się do zmiany sposobu postrzegania osób ze spektrum autyzmu, zgodnie z hasłem: “Autyzm. Poznaj. Nie oceniaj”.

Informujemy, że od 3 kwietnia 2023r. obowiązywać będzie nowy plan lekcji. 

Global Money Week (GMW) – Światowy Tydzień Pieniądza jest coroczną międzynarodową kampanią z zakresu edukacji finansowej na rzecz dbania o to, by dzieci i młodzież od najmłodszych lat zyskiwały świadomość finansową i stopniowo rozwijały wiedzę, umiejętności, a także kształtowały postawy i zachowania niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych i docelowo uzyskały finansowy dobrostan i finansową odporność.  Z tej też okazji trzecioklasiści powędrowali na zajęcia do Miejskiej Biblioteki Publicznej w Złotoryi, których tematem były oczywiście pieniądze. Dowiedzieli się: skąd się wzięły? Kto wymyślił? Gdzie są produkowane pieniądze? Dosłownie wszystko co dotyczy tego tematu. „ Burza mózgów” i „ mała” rywalizacja w grupach dostarczyła dużo emocji. No, nie każdy mógł wygrać. Szczęście uśmiechnęło się do tych uczniów, którzy potrafili współpracować w grupie. Na pamiątkę tego spotkania dzieci zabrały własnoręcznie wykonane skarbonki i portfele, które udekorowały według własnego pomysłu. Było interesująco, radośnie i wesoło. Pracownikom biblioteki dziękujemy za zaproszenie.