Poznawanie liter może być fascynującą przygodą. O tym przekonali się uczniowie klasy 1c realizując innowację pedagogiczną pt. „ Literki w akcji”. Została ona wdrożona jako kompleksowe podejście do nauki alfabetu, łączące tradycyjne metody edukacyjne z elementami aktywizującymi, kreatywnymi i wielozmysłowymi.
W okresie od października 2024 do maja 2025 roku uczniowie wykonali 8 zadań projektowych wykorzystując różnorodne metody dostosowane do swoich potrzeb i możliwości, co wspierało skuteczne osiąganie założonych celów edukacyjnych.
Uczniowie klasy 1c osiągnęli znaczące postępy w nauce alfabetu, co było widoczne w rozwoju ich umiejętności czytania i pisania. Wielozmysłowe podejście do nauki liter pozwoliło na trwałe zapamiętanie ich kształtów i brzmień. Realizacja zadań, które rozwijały motorykę małą, przyczyniła się do poprawienia umiejętności manualnych, co przełożyło się na większą sprawność w pisaniu. Zdolności komunikacyjne i współpracę wśród uczniów wzmocniła praca w parach i grupach. Podczas wykonywania zadań uczyli się planowania i podziału obowiązków, dzięki temu rozwijali umiejętności interpersonalne, ale również pogłębiali zrozumienie nauki liter przez współdziałanie.
Realizacja innowacji pedagogicznej „Literki w akcji” pokazała, że wykorzystanie różnorodnych metod może znacząco wpłynąć na efektywność edukacyjną, a dodatkowo uczniowie zobaczyli, że nauka może być przyjemnością, zabawą i ciekawą przygodą.