Z okazji okrągłej numeracji lekcji (100) uczniowie klasy 5 „c” przygotowali gry związane z matematyką i logicznym myśleniem i w grupach wykorzystali 45 minut na integrację i rozwój umysłowy tak potrzebny każdej klasie. Matematyka potrafi także integrować!🙂 Było dużo uśmiechu i polubiliśmy się jeszcze bardziej 🙂
Wykorzystana przez nauczyciela metoda pozwala uczniom i uczennicom poznać matematykę, rozwija logiczne myślenie, a wykorzystanie atrakcyjnych dla uczniów sposobów pracy na zajęciach motywuje ich do nauki tego przedmiotu. Podczas grania uczeń uczy się przez doświadczenie, rozwija logiczne myślenie, doskonali umiejętności rachunkowe, a także ćwiczy uwagę i koncentrację, rozwija kreatywność, uczy się współpracy w grupie, przestrzega zasad fair play.
Gra dydaktyczna to odmiana zabawy, polegająca na przestrzeganiu ustalonych wcześniej reguł, wymagająca wysiłku myślowego. W grze najbardziej istotny jest kontynuujący ją element emocjonalny, pewien sto- pień napięcia, które wynika z samej zabawy, rywalizacji i chęci wygranej. Przykłady gier tego rodzaju to Monopol, Eurobiznes i Farmer. Wprowadzenie gier dydaktycznych na zajęciach pomaga w zrozumieniu i zapamiętaniu pojęć informatycznych, np.: liniowa kolejność (sekwencja zdarzeń, logiczny porządek zdarzeń, czynności i wielkości), instrukcja (polecenie), algorytm (plan działania).